Vores ramme for mellemtrinnet sikrer plads til både barnet, teenageren og den lille voksne. Vi bakker op om faglige og sociale udfordringer, så alle elever føler sig hørt, mødt og får muligheden for at udvikle sig fagligt, personligt og socialt. I en tryg ramme med voksne med gode relationskompetencer.

Også i mellemtrinnet er børn forskellige, har forskellige behov og så står de nu på tærsklen til teenagelivet. Undervisningen består af genkendelige rutiner, trygge rammer og alsidighed, som prioriterer både bevægelse, forskellige arbejdsformer og læringsstrategier. Desuden har vi fokus på elevernes demokratiske dannelse og deres medindflydelse på deres egen hverdag. Alt det som motiverer de fleste elever i dette stadie af livet.