Rammen for indskolingen på Hammerum Friskole er bestemt ikke en tilfældighed.
Her prioriterer vi oftest to lærere, som giver rig mulighed for, at alle eleverne bliver hørt, føler sig mødt og har muligheden for at udvikle sig faglig, personligt og socialt i en tryg ramme. Omgivet af voksne med gode relationskompetencer. De voksne, børnene møder i indskolingen, er oftest voksne, de allerede kender fra tiden i Førskolen eller i vores SFO. Vi bestræber os på stabile løsninger som grundstammen for eleverne.

Børn er forskellige, har forskellige behov og står på forskellige udviklingstrin i livet og i barndommen. Undervisningen består af faste rutiner, trygge rammer og en alsidig undervisning, som prioriterer både bevægelse, forskellige arbejdsformer og læringsstrategier. For på den måde at tilgodese alle børns behov.